duminică, 9 ianuarie 2011

Lucrarile mele sunt facute in tehnica icoanei.Folosesc aceleasi grunduri cu clei de oase si culori amestecate cu galbenus de ou.Imi place sa merg cu mintea in civilizatia Vechii Europe cand populatia era in directa legatura cu Divinitatea ,sa culeg ornamentele de pe statuetele Zeitei Pasare asa cum au fost preluate si de folclorul nostru. Aceleasi patrate ,unghiuri ,meandre ,cercuri ,un joc al carui sens nu-l mai cunoaste nimeni ,admirat azi doar pentru armonia lui. Seracovan veronica
--------------- --------- - - Am incercat sa prezint "icoana" un pic altfel ,mai exact sa arat o parte din etapele realizarii ei si sa pun sentiment pe chipurile sfintilor. Nu vorbesc mai mult despre asta pentru ca nici nu-mi permit si nici nu vreau .Vreau in schimb sa vorbesc despre intrebarea directa pe care mi-a adresat-o un onorat invitat : Ce inseamna" Ospat Contemporan" si "Ospat Hristic? "A urmat un dialog din care am aflat ca lucrarea"Ospatul "i-a adus in minte amintirea bunicii sale care pecetluaia painea cu insemnul hristic ca sa devina "curata" si buna de mancat.Cred ca s-a intamplat un lucru minunat , a fost adusa in actualitate o actiune a stamosilor nostri prin care ei cereau binecuvantarea hranei . Am fost foarte fericita cand am vazut ca am gasit rezonanta si intelegere la ce am vrut sa spun despre simbol , despre prag si despre "adevaratul ospat", ca am gasit "acasa" atat de multa caldura.chici angelica

2 comentarii: